De eerste 2 weken! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Lisanne Muuse - WaarBenJij.nu De eerste 2 weken! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Lisanne Muuse - WaarBenJij.nu

De eerste 2 weken!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

12 Februari 2009 | Spanje, Madrid

Hé lieve allemaal,

Hier maar weer even een update uit het zonnige Madrid! De eerste 2 werkweken zitten er bijna op.. wat een VERSCHRIKKELIJKE weken zeg! De eerste week mocht ik gezellig met de housekeeping dames meelopen.. De vrouwtjes zijn echt super aardig en doen er alles aan om je te helpen met Spaans! Aan hun lag het dus niet, maar aan het werk.. wat erg zeg, 8 uur per dag 4 dagen lang, bedden afhalen, bedden opmaken, kamer stoffen en dan stofzuigen! En dat kamer in kamer uit! Nou toen had ik hem natuurlijk snel zitten! Respect voor de señora’s die dit elke dag moeten doen hoor! S’avonds huilend aan de telefoon gehangen met mama om te zeggen dat ik echt naar huis wilde! Mama heeft me ff een oppeptalk gegeven en toen kon ik er weer ff tegenaan..

Uiteindelijk was ik vrijdag blij dat het weekend was! Erik, kunstneef;), zou om 16.00 uur landen vanuit Alicante.. alleen zijn vlucht was gecancelled.. dus kwam ie pas om 00.00 uur aan.. Yvonne en ik hebben hem midden in de nacht opgehaald bij metrostation! Toen gelijk ons bed ingedoken! De volgende dag heb ik Erik een stukje van de stad laten zien: Eerst zijn we naar plaza Mayor gegaan, daarna naar een kathedraal en toen naar Palacio Real. Na wat leuke foto’s voor erik (hij heeft geen fototoestel, hoe dom;)) zijn we teruggelopen naar Plaza Mayor, hier hebben we even lekker in het zonnetje gezeten op het terras! Jaja het weer is hier beter dan thuis hoor! Hierna heb ik Erik gedumpt bij retiro met fototoestel! Ik ben toen samen met Yvonne en Marjolein naar de Ikea gegaan om nog ff wat spullen te kopen voor in het huis! Zaterdagavond wilden we lekker uitgaan.. Wel moesten we eerst ff een siësta houden.. Uiteindelijk is deze siësta iets uitgelopen tot 02.00.. Toen konden we niet meer uit, want de metro’s reden niet meer! Haha! Stel saaie dozen zijn we!

De 2e week mocht ik ook nog op de afdeling housekeeping alleen nu in de linnenkamer.. Dit was ook nog niet echt veel soeps.. beetje gordijnen ophangen, draadjes afknippen van linten en handdoeken vouwen… Maar het voordeel was wel dat ik dit allemaal lekker zittend kon doen, zodat ik geen pijn aan mijn voeten had! De luiaard die ik ben! Gelukkig hoefde ik dit maar 2 dagen te doen.. Gister mocht ik meelopen met de afdeling Valet.. dit zijn eigenlijk de vakkenvullers van de housekeeping.. jeetje wat duurde die dag lang zeg.. het was echt ongelooflijk saai! Vandaag en morgen nog dagje met de dames mee geloof ik.. volgende week mag ik met de supervisors van housekeeping mee! En daarna LEKKER NAAR DE AFDELING WAAR IK HEEN WIL! Banqueting & conferences.. lekker plannen en organiseren!

Het nieuwe huisje bevalt ons trouwens erg goed, alleen toen we hier binnen kwamen kregen we gelijk een rookwalm in ons gezicht.. de meiden voor ons waren ongelooflijke smokers! Maar luchtverfrissers doen wonderen! Ook hebben we alles zelf nog moeten schoonmaken, want de schoonmaakster heeft volgens mij alleen haar kleren ff in de kast gehangen en is toen zelf gaan douchen! Rare mensen die chinezen!

Nou dit weekend krijgen we hopelijk eindelijk internet, zodat ik maandag lekker ff kan skypen met papa/mama/mark/loes/miek.. zo voel ik me toch niet heel alleen op mn verjaardag! Verder ga ik lekker met marjolein in het park chillen! Het wordt namelijk 15 graden met volop zon!

Al met al begin ik al iets meer mijn draai te vinden hier hoor! Tis nog ff wennen!

Dikke kus van mij en ik mis iedereen wel heel erg hoor!!!!!

  • 12 Februari 2009 - 10:14

    Yvonne:

    Chickieee

    Leuk verhaaltje :D
    Hahaha.. het komt wel goed met jou en je stage hoor! Tanden op elkaar en doorzetten maar ;)

    Dikke kus!

  • 12 Februari 2009 - 10:44

    Jori:

    Heej Lies ;)

    Heel veel succes nog de komende maanden! Je kan het. Maak der een mooie tijd van. Hoorde van Mark dat je nog veel last van je schouder hebt, sterkte daarmee!

    Liefs Jori

  • 12 Februari 2009 - 11:22

    :

    Lieve schat!

    Het is toch allemaal wat.. dan is die geweldige school van ons toch wat beter he..Met onze Babbeluurtjes! Maar i ben ervan overtuigd, en dat meen ik echt, dat het allemaal goed gaat komen! Die twee nare weken housekeeping ben je zo vergeten als eindelijk op jouw afdelinkje staat!:D
    Ik zorg dat ik jou af en toe nog wat van die leuke streken lever (ook al zit je zo ver weg) en zo komen we er allemaal wel:D De eerste 2 zijn bijna af! nog maar 16 schat!!
    Je hebt daar een SUPERmeid en samen komen jullie er wel(L)

    Knuffel:)

  • 12 Februari 2009 - 11:44

    Kate:

    Hey mop!
    Jeetje wat een weken zeg! Maar je slaat je er wel door heen, daar ben ik van overtuigd hoor :D En dan kan je alleen maar super trots op je zelf zijn apie ;) Hoop dat je je goed vermaakt en veel plezier hebt!

    Dikke kus

  • 12 Februari 2009 - 15:07

    Sanne:

    Hey Lisanne,
    Pff.. wat een weken zeg. Nu gauw aftellen naar wat je echt wil!!
    Hoe is het met je schouder? Succes met alles!!

    Liefs Sanne

  • 12 Februari 2009 - 15:23

    Anne-Kim:

    heee meisje!:)
    Leuk om weer wat over je leventje daar te lezen! Alleen ik snap het niet helemaal, heb je een chinees in je huis wonen?!?!:P
    Verder komt het echt wel goed hoor! Idd volgende week eindelijk doen wat je ook graag wilde:) En oja! Ik ben echt jarloers op jullie 15 graden!!:( Stuur de zon ook even op naar londen oke:P

    Kusje!

  • 12 Februari 2009 - 18:37

    Mark:

    Hoi schatjuhhh,

    Jammer dat we vanavond niet kunnen skypen! Irritante tijden van housekeeping. Ik hoop dat je over twee weken op de leuke afdeling niet 's avonds hoeft te werken.

    Eerst ook nog even een 'normale' Internetverbinding krijgen!

    Ga nu wel even een mail sturen. Niet alles hoeft op deze site te staan, toch... Haha.

    Dikke kus van mij!

  • 12 Februari 2009 - 20:40

    Mama:

    Zo, in het weekend gaat het dus beginnen!!!! Het grote genieten van de zon. Ja die zon hebben we hier ook, maar ondertussen vriezen je oren eraf als je buiten bent. Alle geheimen van de housekeeping zijn inmiddels duidelijk heb ik afgelopen week begrepen en misschien begin je ook een beetje te wennen aan een 8 urige werkdag. Dan kan je nu wat gaan ondernemen, want je moet niet vergeten te genieten :) Groetjes aan Yvonne. Dikke kus van mama PS we hebben een nieuwe microfoon, nu nog jouw internet.

  • 13 Februari 2009 - 14:22

    Melanie:

    Hee Lies!:D

    Leuk om zo je verhalen te horen!! Geniet er maar lekker van, voor je het weet is het weer voorbij ;)!

    Alvast een hele fijne verjaardag!!!

    Dikke kus van ons allemaal! Xxx

  • 14 Februari 2009 - 07:56

    Manon:

    Hee Lies,
    Hou vol hoor met het schoonmaken, die ervaring is altijd handig voor later;)
    Nog heel veel plezier daar en geniet maar een beetje van het zonnetje!!

    Liefs

  • 15 Februari 2009 - 15:56

    Papa:

    Hoi lieverd
    eindelijk een beetje gewend! Om het bedrijf te leren kennen moet je natuurlijk van onder af beginnen. Voor jou wel effe moeilijk he? Maar dat is ook wel goed hoor.
    Voorlopig heb jij meer zon dan wij en morgen ben je jarig. Heb je al slingers opgehangen? Krijg je morgen een ontbijt op bed van Yvonne? Nou veel plezier morgen en ik stuur je een berichtje.
    papa

  • 15 Februari 2009 - 17:52

    Carolien De Jong:

    ha meisje t valt allemaal niet mee he maar je moet maar zo denken t komt wel goed schatje dus volhouden want yvonne heeft je ook nodig hoor super fijne dag morgen gr dikke kus voor jullie beiden

  • 22 Februari 2009 - 11:17

    Papa:

    hoi lieverd.Fijn dat je nu internet hebt.Kunnen we ook met elkaar skypen!! We weten alleen nog niet waar de stekker van de microfoon precies in moet. Maar gisteren lag het aan jouw computer!
    Je begint het gelukkig steeds meer naar je zin te krijgen.Veel leuke dingen doen hoor! Hier alles goed.Zodra ik weet wanneer we komen kun je de kaartjes kopen! Groetjes aan Yvonne
    Papa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisanne

Via deze site probeer ik iedereen op de hoogte te houden van mijn belevenissen in Madrid!

Actief sinds 05 Jan. 2009
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 6780

Voorgaande reizen:

28 Januari 2009 - 19 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: